Tuesday, May 6, 2008

Komen Membina-Alhamdulillah

Rakan-rakan bloggers, terutamanya Sri Buat dan Saidina...Terima kasih kerana sudi melayari blog saya.Komen dan kritik membina tersebuat akan saya jadikan panduan untuk memantapkan tulisan saya untuk tatapan rakan rakan sekalian.Haynya Allah sahaja yang akan membalas budi kalian. InsyaAllah

Saya bersetuju dengan pandangan saudara berkenaan media alternatif yang menjadi sumber maklumat terkini.Saya yakin rakyat Malaysia hari ini telah bijak dan mampu menilai serta membezakan antara intan dan kaca, antara batu dan permata dan antara beruk dengan kera. Kerana kita telah merdeka lebih 50 tahun. Rata-rata rakyat kita telah boleh membaca. Dan ramai yang mampu melayari laman web. Ini satu kebanggaan kepada saya sebagai rakyat di bumi bertuah ini.

Malangnya terdapat segelintir umat kita yang tidak mensyukuri nikmat yang berharga ini. Mereka merasakan nikmat ini datang begitu sahaja untuk sebuah negara merdeka. Ini satu pandangan yang silap. Walau pun negara ini merdeka tanpa pertumpahan darah tetapi kita bersyukur kerana kita mempunyai bekas-bekas pemimpin dan pemimpin yang membuat perancangan yang rapi dan berhikmah terhadap bangsa dan negaranya. Kesannya kita dapat nikmati hari ini. Alhamdulillah...

Saya mengakui oleh kerana pemimpin juga sebagai manusia biasa, mereka tidak dapat lari daripada salah dan silap. Dan terdapat juga mereka yang terlalu selfish. Sehingga sanggup melakukan apa sahaja cara untuk mencapai matlamat peribadi. Itu lumrah alam. Moga Allah mengampuni dosa-dosa mereka.

Kerana itu saya sebagai manusia kerdil perlu tunjuk ajar dan panduan daripada rakan rakan agar saya tidak tergolong dalam golongan tersebut demi perjuangan agama bangsa dan negara. InsyaAllah. Terima kasih

1 comment:

Transporterz said...

Dato', teruskan perjuangan walaupun x dilantik sbg Exco..