Monday, November 17, 2008

Tahniah Cikgu dan UMNO Kemaman

Salam bloggers...terima kasih Kulaan dengan komen yang membina dan penuh semangat. Banyak isu baru yang mampu dikongsikan. Juga terima kasih kepada rakan-rakan yang lain... Abg Mie, Kesidang dan ramai lagi. Terima kasih daun keladi... next time tulis dan komen lagi.

Juga tahniah dan syabas kepada ibu bapa yang mempunyai anak yang cemerlang dalam UPSR yang lalu. Bagi mereka yang mempunyai anak yang kurang cemerlang... bersabar... perjuangan masih jauh... Ini sekadar Ujian.... Ujian Penilaian.... selepas ini ada lagi Penilaian... Penilaian Menengah Rendah.... dan yang paling penting ialah Sijil Pelajaran Malaysia... inilah penentu untuk anak-anak kita. Saya katakan demikian kerana saya dapat satu berita yang agak ekstrim.... seorang ibu juga seorang guru yang amat kecewa dengan keputusan anaknya 1A 4B... saya tidak tahu apa yang akan dilakukan kepada anaknya itu sehingga menyebabkan anaknya tidur di rumah kawan-kawan kerana tidak berani pulang ke rumah. Saya tidak mahu komen... sama ada langkah itu betul atau tidak.

Tahniah juga kepada guru-guru dan pelajar-pelajar Hulu Terengganu. Rakan-rakan Guru... Anda telah menghasilkan yang terbaik... dengan 13.2% di belakang Besut, Kuala Terengganu dan Dungun. Saya dapat rasakan kegembiraan rakan-rakan guru. InsyaAllah saya , YB Parlimen dan YB Kuala Berang akan lakukan sesuatu untuk bersama rakan-rakan selepas ini. Nampaknya Hulu sekarang tidak semacam Hulu dulu.... Kita ke arah mencipta Hulubalang Terengganu. Terima kasih rakan-rakan... Jasa dan budi kalian hanya Allah sahaja yang akan membalasnya.

Tahniah juga kepada UMNO Kemaman... yang telah dapat meyelesaikan kemelut pemilihan dengan cara yang terbaik. Saya kurang pasti kemelut sebenarnya... tetapi saya difahamkan bahawa.. terdapat kertas undi yang terlebih... dan terdapat lebih seratus undi yang tidak terbilang... Betul atau tidak kena tanya orang UMNO Kemaman... Cuma satu penyelesaian yang baik telah dilaksanakan.... dimana undi yang lebih itu diagihkan secara 'average' kepada mereka yang bertanding. Syabas dan tahniah....

....Kata pendeta... Kepuasan terletak pada usaha, bukan pada hasil.. Usaha dengan keras adalah kemenangan yang hakiki... Fikir-fikirkanlah

7 comments:

kulaan said...

Assalamulaikum..

Walaupun UPSR terutama Sains dan math guna Bahasa English tetapi masih ada juga yang dapat 5A termasuk orang asli.Tidak salah kalau jika guna Bahasa English dan dalam masa sama Bahasa Malaysia perlu penekanan.

kita terutama orang melayu masih lagi tertinggal jauh dibelakang dalam ekonomi dan teknologi.Apabila berpolitik memang orang melayu tak kalah tetapi bila bercakap tentang ekonomi atau teknologi sampai mulut dimasuk lalat pun tak faham-faham .

Zaman ini kita perlu perubahan minda agar setiap perubahan dapat dikecapi tanpa melupai kepada keEsaan Allah Yang Maha Berkuasa.

kulaan said...

Assalamualaikum...

Banyak keluhan akar umbi diutarakan dalam blog atau pembincangan terutama semasa persidangan cawangan hingga bahagian.Kenapa ada perbalahan apabila ada pertandingan?Ini kerana kebanyakan kita sudah ditanam dalam hati bahawa 'alang-alang menyeluk pekasam biar sampai pangkal lengan'.Ini kerana apabila kita tidak dapat kuasa maka kita akan hilang atau lenyap segalanya,Ketua Bahagian seumpama seorang jutawan,atau Perdana Menteri kecil(sebab banyak yang senang lenang bila jadi ketua bahagian dan calon-calon jadi YB).

Apakah keluhan kami didengari atau hanya buat menghabis beras saja.Kepimpinan sekarang tidak sama dengan dahulu kerana terlalu banyak protokol sehingga rakyat makin menjauhi.

Dato patut membawa perkara ini keperhatian semua pihak jika mahu Umno disegani kembali jika tidak hanya menjadi bayangan.


Kulaan ini bermakna kaum keluarga (bahasa banjar) orang Negeri Perak(negeri boneka DAP LAKNAT)...apa boleh buat nasi sudah jadi bubur

kulaan said...

Assalamaualaikum...

Sekarang ini bukan Islam sudah menunjuk taring mereka sehingga Majlis Fatwa pun mereka persendakan.Kenapa ini terjadi kerana kesatuan Islam telah hancur oleh perbuatan orang Islam sendiri yang lemah,dayus...

Walau apa-apa alasan yang mereka beri itu adalah pendustaan yang kaburkan hati kita.Ini sauadar Zulkifli Noordin(mungkin dia tersalah memilih parti politik PKR) apabila memperkata tentang Islam ramai yang tidak menyokongnya sedangkan Ahli Parlimen Islam melebihi...kenapa ini terjadi kerana mahu jaga hati kawan bukan jaga Islam,akhirnya terkontang kanting dia seorang sehingga boss dia pun dah naik angin 1 badan (si Anwar Ibrahim penipu besar...kata sakit tulang belakang tetapi sihat saja siap boleh manari dangdut).

Haji Hadi Awang pun tak berani sebab dah terpeluk kafiq laknat si Lim Kit Siang(pegang babi tak samak terus salam ngan orang).

Apa yang saya lihat semua yang bercakap di parlimen adalah lakonan macam cerita di TV sebab masa makan boleh borak.Bukan sebelum masuk dewan semua dah pi training dulu...kesian kat penyokong fanatik yang percaya bulat-bulat sedangkan itu haya lakonan...akhirnya mereka yang bercakaran sehingga bermasam muka,maka terjadilah sembahyang 2 imam.Betula seperti sabda Nabi Muhammad saw bahawa khir dunia ramai yang mengaku ulama tetapi menyebabkan umat Islam berpecah bukan bersatu.



banyak komen saya di www.drkhir.com

KESIDANG said...

Assalamulaikum Datuk...

Daerah kita mencapai kejayaan yang agak membanggakan dalam UPSR baru-baru ini.tahniah kepada guru-guru dan semua pihak yang menyumbang kepada kejayaan ini. Tidak lupa kepada pimpinan di daerah ini terutama semua YB yang telah memberi semangat dan sumbangan yang bukan sedikit kepada pembangunan pendidikan. Begitulah berjasanya dan prihatinnya YB-YB kita yang asalnya adalah guru di Hulu Terengganu. Malangnya..dalam persidangan UMNO baru-baru ini, guru-guru seakan dipingir dan dinafikan sumbangannya dalam arus pembangunan Hulu Terengganu. Lupakah mereka peranan kaum guru dalam PRU baru-baru ini? Almaklumlah guru bukannya golongan yang 'berduit'.yang ada hanyalah tinta dan air liur sahaja. Akan hilangkan KETUANAN GURU dalam UMNO. yang sedih dan hiba...Semua YB adalah bekas guru tetapi terfikirkah kita hanya berapa orang guru sahaja yang terpilih menduduki JK Bahagian??? Fikirkan lah dengan hati bukan dengan cemeti.Terima kasih
- Guru Hulu Terengganu

Jalalsmile said...

TQ YB Dato' kerana masih menghargai jasa-jasa guru. Yang Cemerlang 5A tu adalah anak-anak melayu yang pada dasarnya bakal pemimpin negara pada masa depan. Tetapi sebelum mencapai tahap tersebut, mereka ini kena dibina dan dibentuk. Tugas membentuknya bukan tugas guru seorang. Justeru itu di semua PPD dibentuk satu jawatankuasa pemuafakatan. Kerana namanya permuafakatan maka kena pakat berpakatlah antara PPD sebagai induk dengan komuniti sebagai ahlinya. PIBG pula sebahagian dari tugas bersama itu. Kalau semua sudah seiring seirama, maka tidak ada yang mustahil bagai kita untuk melihat masa depan generasi kita menuju arah yang cemerlang dan terbilang. TQ Dato,.
Jalalsmile.

Abd Bashid Harun said...

Saya pun ingin mengucapkan kata-kata yang sama, "Terima Kasih Cikgu".

Mat Yie said...

Salam Dato'
Cuma mengambil kesempatan untuk mengucapkan ribuan terima kasih kerana sudi merasmikan Program Bomba Bersama Masyarakat Di FELDA Bukit Bading selasa lalu walaupun terpaksa berhujan. Saya sebagai slah seorang AJK Majlis Belia Felda turut merasa bangga atas kehadiran Dato' di program berkenaan.
Harap lepas ni dato' tak bertukar lagi antara saya dengan awie (pela).:-)
terima kasih sekali lagi dan harap lepas ni dato' masih lagi sudi untuk hadir pada program2 akan datang kerana saya difahamkan banyak lagi program yang akan dikendalikan oleh Majlis Belia FELDA akan dilaksanakan.