Saturday, July 3, 2010

UMNO dan Perjuangan

Mesyuarat perwakilan UMNO Bahagian Hulu Terengganu... DS Hishamuddin datang merasmikannya.Hidup UMNO, Hidup Melayu dan Hidup BN berkumandang dengan hebatnya di Dewan MDHT. Semangat juang arwah Tokkinya Onn Jaafar nampaknya masih membara. Semangatnya disalurksalurkan kepada pejuang dan pemimpin politik HTrg.Beliau berkongsi pengalaman tentantentang UMNO kawasan Negeri yang kalah dengan UMNO di negeri yang menang...Kesimpulannya ialah Bukannya Pembangkang kuat tetapi UMNO yang lemah kerana masalah dalaman. Barah dari dalam perlu diubati segera...Betul atau tidak tanyalah kepada diri sendiri. Wallahu Alam...

3 comments:

KESIDANG said...

Betul kata Dato'...perjuangan generasi muda kini agak berlainan dengan generasi terdahulu. Sebahagaian mereka berjuang berpaksikan kepentingan diri dan rakan tanpa 'roh' UMNO yang jitu. Bila bila projek menjadi sandaran, maka maruah dan harga diri jadi taruhan..Kita rindukan semangat UMNO macam dulu-dulu ..hormatkan pejuang senior dan pemaaf. Terima kasih atas kehadiran Dato' yang dapat mengubat 'rindu' dan 'luka' ahli-ahli yang setia. HIDUP UMNO.

jusohmohdlazin said...

Salam...

Saya mengikuti perkembangan politik Negeri Terengganu, Negeri kelahiran saya, Negeri Kesangan saya, Hulu Terengganu lagi la sayang...

Sememangnya Pakatan Rakyat tidak kuat, kuatnya PR kerana masalah dalaman UMNO, tetapi masalah Dalaman BN lagi kuat..

Saya tidak dapat meramal ape yang akan berlaku pd PR 13 nanti, jika sebelum ini kita berada dalam kedudukan "SELESA" tapi sekarang? Entahlaaa....

saya sayangkan UMNO...

saya sayangkan Negeri Terengganu
...
Saya sayangkan Hulu Terengganu...

Saya Sayangkan Kuala Berang...

Saya sayangkan Kg Gaung........

putrarahman said...

Andaian bahawa bukan pembangkang kuat tetapi UMNO yang lemah sama sepertimana Maradona membuat andaian kepada pasukan Jerman.

Bermakna jangan membuat penilaian yang tidak teliti terhadap kekuatan dan kelemahan lawan, nanti merana seperti Argentina.